Noutăți
Noutăți
Comunicate de presa
Smithfield România sărbătorește un deceniu de angajament pentru educația alimentară
Timișoara, 16 octombrie 2023
De-a lungul ultimilor 10 ani, în cadrul programelor proprii de responsabilitate socială, Smithfield România a investit resurse și a încurajat elevii din comunitățile în care are puncte de lucru să adopte obiceiuri alimentare sănătoase și un mod de viață echilibrat. Smithfield România este un promotor constant al educației pentru o alimentație sănătoasă, organizând workshop-uri în format fizic, dar și online (pe durata pandemiei), aducând invitați speciali și voluntari care să dea mai departe informații valoroase.
Și în acest an, voluntarii Smithfield România au organizat un nou workshop pentru educație alimentară în beneficiul a 43 de elevi ai Școlii Gimnaziale Parța, din clasele a III-a si a IV-a. Elevii au explorat regulile fundamentale ale unei diete sănătoase, rolul unei alimentații echilibrate în dezvoltarea armonioasă a copiilor și adulților și cum să evite risipa alimentară. Pentru a-și însuși mai ușor cunoștințele, cursul a fost urmat de o aplicație practică.
Pentru al treilea an consecutiv, programul organizat de Smithfield România a fost susținut de Carrefour, în cadrul parteneriatului „Pactul pentru Tranziția Alimentară”, inițiat de retailerul francez. În cadrul acestui parteneriat, toți elevii beneficiari au primit cadou pachete cu gustări potrivite pentru o dietă echilibrată.
„De 10 ani, ne-am respectat angajamentul de a contribui la educația elevilor, pentru comunități mai sănătoase! Sărbătorim acest moment aniversar cu recunoștință pentru toate comunitățile care au primit cu deschidere inițiativa noastră!” a declarat Cristina Bodea, Director Sustenabilitate, Smithfield România.
„Pentru al treilea an consecutiv, sprijinim proiectul partenerului nostru, Smithfield România, în cadrul Pactului pentru Tranziția Alimentară. Această colaborare reflectă angajamentul nostru de a promova alimentația sănătoasă și sustenabilă. Acesta este un exemplu concret al modului în care lucrăm alături de partenerii noștri, pentru a transforma aceste angajamente comune în acțiuni care să aducă beneficii reale comunității. Continuăm să contribuim la închegarea unei comunități mai sănătoase prin intermediul alimentației, alături de parteneri care împărtășesc aceeași viziune.” A adăugat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România.
În calitate de lider în industria alimentară și producția sustenabilă de carne de porc, Smithfield România consideră că responsabilitatea socială este un punct central al misiunii noastre de a oferi „Hrană bună. În mod responsabil”. Suntem dedicați dezvoltării comunităților în care operăm, și, prin intermediul a peste 13 programe de responsabilitate socială, ne angajăm să facem o diferență pozitivă în lumea înconjurătoare.
Parteneriatul cu Carrefour România în cadrul „Pactului pentru Tranziția Alimentară” evidențiază angajamentul comun de a încuraja adoptarea unei alimentații echilibrate, contribuind astfel la un viitor mai sănătos pentru toți membrii societății.
*Despre Ziua Internațională a Alimentației
Adunarea Generală ONU a decis, în 1980, marcarea Zilei Mondiale a Alimentației, considerând că „alimentația este o nevoie fundamentală a omului și o condiție necesară supraviețuirii și prosperității ființei umane”. Astfel, în fiecare an, în 16 octombrie, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO) sărbătorește Ziua Mondială a Alimentației. Această zi este sărbătorită în prezent în peste 150 de țări.
**Despre Smithfield România - „Hrană bună. În mod responsabil.”
Smithfield România este lider de piață în domeniul creșterii animalelor și cel mai mare producător de carne de porc din România. Misiunea companiei este aceea de a contribui cu succes la revitalizarea pieței cărnii de porc din România și de a oferi clienților și consumatorilor o gamă largă de produse sigure și calitative, sub brand-urile Comtim si Elit. Compania crede în performanța responsabilă și alege principii etice pentru modul în care se dezvoltă: cu respect față de viitor, de angajați, de resursele naturale. Pentru o dezvoltare sustenabilă, Smithfield România își desfășoară activitatea pe baza a 7 piloni: Bunăstare animală, Mediu înconjurător, Sănătate și stare de bine, Sănătatea și securitatea angajaților, Diversitate, echitate și incluziune, Calitate și siguranță alimentară și Sprijin comunități.
Pentru informaţii suplimentare:
Ban Ban - Coordonator Sustenabilitate Smithfield România - E-mail: bban@smithfield.ro
***Despre Carrefour România
Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 410 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.
Smithfield România a semnat Codul de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară
Timișoara, 14.03.2023
Începând cu acest an, Smithfield România este semnatară a Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară care își propune construirea unui sistem alimentar durabil, astfel încât bazele economice, sociale și de mediu necesare pentru securitatea alimentară și nutriția viitoarelor generații să nu fie compromise. Semnarea Codului a avut loc în urma implementării de către companie a strategiei de sustenabilitate care prevede acțiuni complexe și concrete ce contribuie la tranziția către sisteme alimentare durabile, și întărește promisiunea companiei de a se dezvolta sustenabil, de a produce „Hrană bună. În mod responsabil. ®”.
„Încă din 2014, promovăm o dietă echilibrată și durabilă prin intermediul acțiunilor realizate cu ocazia Zilei Internaționale a Alimentației în instituțiile școlare din toate comunitățile în care activăm, dar și în mediul on-line, prin colaborarea cu un medic nutriționist de renume din România.
În conformitate cu obiectivele Codului, Smithfield România ajută consumatorii să conștientizeze impotanța reducerii și prevenirii risipei alimentare, propunându-le o serie de produse cu gramaje diverse, cu porții și gramaje care răspund diferitelor stiluri de viață și nevoi ale gospodăriilor. De-a lungul timpului, ne-am îmbunătățit procedurile de lucru pe întregul flux de producție, reducând la minim pierderile și risipa alimentară prin dezvoltarea capacității de inovare.
Încă din 2009, acordăm prioritate pentru redistribuirea surplusului de hrană pentru persoanele nevoiașe, aducându-ne aportul în combaterea malnutriției, un alt obiectiv al Codului, prin programul propriu de responsabilitate socială „Hrană pentru suflete”.
Creșterea eficienței energetice pe partea de producție și utilizarea energiei din surse regenerabile sunt de asemenea obiective ale Codului asumate și implementate deja de Smithfield România.” declară Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.
Compania crede în performanța responsabilă și alege principii etice pentru modul în care se dezvoltă: cu respect față de comunități, de viitor, de angajați, de resursele naturale. Pentru o dezvoltare sustenabilă, Smithfield România își desfășoară activitatea pe baza a 7 piloni: Bunăstare animală, Mediu înconjurător, Sănătate și stare de bine, Sănătatea și securitatea angajaților, Diversitate, Echitate și incluziune, Calitate și siguranță alimentară și Sprijin comunități.
„Aderând în cadrul Codului de conduită al UE pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară am reiterat angajamentul companiei Smithfield România de a-și desfășura activitatea într-un mod sustenabil, cu respect față de viitor. Întreaga noastră echipă înțelege cât de important este rolul unei companii lider în industrie, acela de a se dezvolta durabil și de a seta standarde de bună practică în sectorul de creștere a animalelor din România și industria alimentară din țara noastră.” spune Goran Panici, Director General Smithfield România.
Despre:
Smithfield România este cel mai mare crescător de porci, producător de carne de porc și lider în stabilirea celor mai înalte standarde de producție în zootehnie si industria alimentară din România. Ca urmare a investițiilor de peste 600 milioane dolari în România, din 2004 și până în prezent, Smithfield România a dezvoltat un model de afacere de succes „din fermă la consumatorul final” care oferă pieței „Hrană bună. În mod responsabil.” Investițiile efectuate au vizat dezvoltarea și consolidarea operațiunilor prin modernizarea și extinderea fabricii de procesare a cărnii din Timișoara, una dintre cele mai mari și moderne din Europa, care produce în prezent aproximativ 32% din carcasele clasificate în România, dar și construirea și optimizarea capacităților de producție în fermele proprii de creștere porcine din județele Timiș și Arad.
Codul de conduită pentru afaceri și practici comerciale responsabile în industria alimentară se numără printre primele rezultate ale Strategiei UE „De la fermă la consumator” și reprezintă o parte integrantă a planului său de acțiune. Propune un set de aspirații comune și de acțiuni orientative, iar actorii „dintre fermă și consumator”, precum producătorii, operatorii din industria alimentară și distribuitorii, se pot alinia, angaja și pot contribui la acestea, pentru a sprijini tranziția spre sistemele alimentare durabile.
***
Pentru informaţii suplimentare:
Bodea Cristina - Director Sustenabilitate Smithfield România
E-mail: cbodea@smithfield.ro
Comunicat de presă
De 8 Martie, Smithfield România este alături de mămicile beneficiare ale „Casei Ronald McDonald Timișoara” prin intermediul programului de responsabilitate socială „Hrană pentru suflete”
Timișoara, 08.03.2023
Cu ocazia zilei de 8 Martie, voluntarii Smithfield România au vizitat beneficiarii Fundației pentru Copii Ronald McDonald – Casa Ronald McDonald Timișoara, creând un moment special mamelor care și-au petrecut o perioadă îndelungată îngijindu-și copiii spitalizați.
Produsele Comtim și Elit, tortul dulce, florile colorate și parfumate, gândurile bune din partea echipei și cadourile surpriză au adus zâmbete în rândul beneficiarilor.
„Tradiția de a sărbători începutul primăverii alături de unul dintre beneficiarii programelor de responsabilitate socială Smithfield România a fost dusă mai departe și în acest an! Ne bucurăm că am putut vizita beneficiarii Casei Ronald McDonald Timișoara din incinta Spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Louis Țurcanu” și am putut îmbunătăți șederea lor.” spune Cristina Bodea, Director Sustenabilitate Smithfield România.
Acțiunea a fost organizată sub egida programului de responsabilitate socială „Hrană pentru suflete”. Prin intermediul acestui program, Smithfield România a oferit din 2009 până în prezent peste 1 milion de porții de mâncare spre a fi gătite cu ajutorul voluntarilor și servite ca o masă caldă de către beneficiarii programului, persoane aflate în situații de viață dificile. Astfel, meniul zilnic al beneficiarilor este completat cu o sursă esenţială de proteină de origine animală de înaltă calitate, necesară pentru un regim alimentar echilibrat, o condiţie de bază pentru sănătatea şi dezvoltarea armonioasă.
În 2023, programul Smithfield Romania „Hrană pentru suflete” a ajuns la cel de-al XIV-lea an de implementare fără întrerupere și a venit în sprijinul a peste 45 de asociații neguvernamentale, cantine sociale, spitale și centre de zi și de noapte care au în grijă copii, vârstnici, mame singure sau alte persoane în situații de risc social.
„Prin intermediul programului „Hrană pentru suflete”, Smithfield România susține Casa Ronald McDonald Timișoara, având drept beneficiari direcți familiile cazate în Casă (care călătoresc distanțe mari și depun eforturi uriașe pentru a avea acces la tratamente și îngrijiri adecvate), oferind produse din carne Comtim și mezeluri Elit,. În acest fel, hrana devine „pentru suflet”, căci momentul mesei unește părinții din comunitatea Casei Ronald McDonald.” spune Andreea Cioban, Director Executiv al Fundației pentru Copii Ronald McDonald Timișoara.
***
Smithfield România își propune, dincolo de obiectivele legate de business, să investească și să se implice în dezvoltarea comunităților locale în care își desfășoară activitatea. Această implicare activă se concretizează prin programele sale de responsabilitate socială: de protecție a mediului, de promovare a agriculturii moderne (prin susținerea fertilizării organice), de facilitare a accesului la educaţie, de sprijin social pentru grupurile dezavantajate, toate acestea generând un impact economic pozitiv asupra dezvoltării economice a zonei de vest a României.
Mai multe detalii referitoare la programele active de sustenabilitate ale companiei sunt disponibile la:
https://www.smithfield.ro/ro/sustenabilitate/activitate-comunitara
***
Pentru informaţii suplimentare:
Cristina Bodea
Director Sustenabilitate Smithfield România
E-mail: cbodea@smithfield.ro
Anunțuri Publice
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
„ Comtim Romania S.R.L. cu sediul in Timisoara, str. Polona, nr. 4, Corp Complex P+2E, jud. Timis anunta publicul interesat asupra depunerii solicitării de revizuire a autorizatiei integrate de mediu în scopul desfasurarii activitatii cu codurile CAEN:
-1091 – fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma;
-4621 – comert cu ridicata al cerealelor, semintelor, furajelor si tutunului neprelucrat;
-5210 – depozitari;
-8129 – alte activitati de curatenie;
si incadrate in categoria 6.4.b) Tratarea si prelucrarea, cu exceptia ambalarii exclusive, a următoarelor materii prime, care au fost, in prealabil, prelucrate sau nu, in vederea fabricarii de produse alimentare sau a hranei pentru animale, din: (ii) numai materii prime de origine vegetala, cu o capacitate de producţie de peste 300 de tone de produse finite pe zi sau de 600 de tone pe zi in cazul in care instalatia functioneaza pentru o perioada de timp de cel mult 90 de zile consecutive pe an, conform Anexa nr. 1 a Legii 278/2013 privind emisiile industriale, cu modificarile si completarile ulterioare, desfasurata la punctul de lucru Fabrica de Nutreturi Combinate (FNC) Padureni, din localitatea Padureni, FN, jud. Timis.
Informatiile privind impactul potential asupra mediului al activitatii pentru care se solicita revizuirea autorizatiei integrate de mediu pot fi consultate zilnic, de luni pana joi intre orele 8.00-16.30 si vineri intre orele 8.00-14.00, la sediul APM TIMIS, Timisoara, Bd. Liviu Rebreanu, nr.18-18A, judet Timis.
Observatiile, sugestiile si/sau propunerile publicului se primesc in scris, la sediul APM Timis sau pe e-mail: office@apmtm.anpm.ro, in termen de 30 de zile de la data aparitiei anuntului. ”
„ Comtim Romania S.R.L. cu sediul in Timisoara, str. Polona, nr. 4, Corp Complex P+2E, jud. Timis anunta publicul interesat asupra depunerii solicitării de revizuire a autorizatiei integrate de mediu în scopul desfasurarii activitatii cu codurile CAEN:
-1091 – fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma;
-4621 – comert cu ridicata al cerealelor, semintelor, furajelor si tutunului neprelucrat;
-5210 – depozitari;
-8129 – alte activitati de curatenie;
si incadrate conform Legii 278/2013 privind emisiile industriale, desfasurata la punctul de lucru din localitatea Padureni, jud. Timis.
Informatiile privind impactul potential asupra mediului al activitatii pentru care se solicita revizuirea autorizatiei integrate de mediu pot fi consultate zilnic, de luni pana joi intre orele 8.00-16.30 si vineri intre orele 8.00-14.00, la sediul APM TIMIS, Timisoara, Bd. Liviu Rebreanu, nr.18-18A, judet Timis.
Observatiile, sugestiile si/sau propunerile publicului se primesc in scris, la sediul APM Timis sau pe e-mail: office@apmtm.anpm.ro, in termen de 30 de zile de la data aparitiei anuntului. ”